Magia meta tagów

Meta Tags - czym są i do czego służą?

Jeśli chcemy zdobyć najwyższe miejsca w wyszukiwarkach, istnieje na to pewna recepta. Jedyne co musimy zrobić, to dodać kilka magicznych „Meta Tags” na Twojej stronie. Brzmi bardzo prosto, jednak tak naprawdę, Meta Tags wcale nie są tak idealnym rozwiązaniem. Meta Tags co prawda nie gwarantują dostania się na sam szczyt w wyszukiwarkach, jednak pozwalają w pewnym stopniu kontrolować to co dzieje się z naszą stroną. Możemy kontrolować, jak nasze strony będą opisywane w niektórych wyszukiwarkach i czy mają być zindeksowane czy też nie.

Czym tak naprawdę są Meta Tags? Są to informacje wpisywane w nagłówku kodu strony pomiędzy a . Warto dodać, że wielkość liter używanych w Meta Tags nie ma znaczenia. Istnieje całe mnóstwo Meta Tags, lecz obecnie funkcjonujące wyszukiwarki zwracają uwagę tylko na kilka. Poznajmy Meta Tags, na które warto zwrócić uwagę przy optymalizacji kodu strony.

Najpopularniejsze Meta Tags

Title Meta Tag

Wpisanie takiego kodu powoduje, że wyszukiwarka oraz przeglądarka (Opera, FireFox, Internet Exploler, itp.) będzie pokazywała tą stronę pod tytułem: „Tytuł mojej strony”. Title Meta Tag używa się również do opisania strony w tzw. Ulubionych w wielu wyszukiwarkach (zakładka ta wyświetla się pod nazwą „Favorites”, „Bookmarks”, „Moje zakładki” etc.). Ilość znaków wpisanych w Title Mega Tags nie powinna przekroczyć 64.

Description Meta Tag

Description Meta Tag jest informacją, która odpowiada za skrócony opis naszej strony. W tym Tagu podajemy skróconą informację o tym, co znajduje się na naszej stronie internetowej lub podstronie serwisu. Długość opisu powinna zmieścić się w przedziale 200-500 znaków, optymalnie jedno lub dwa zdania.

Keywords Meta Tag

Keywords Meta Tag to słowa kluczowe, które najtrafniej pasują do treści konkretnej strony internetowej. Pamiętajmy, aby słowa kluczowe oddzielać przecinkami. Ogólna długość wpisów nie powinna przekroczyć 500 znaków. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie użycie jedno lub dwu składowych słów.

Powyższe Meta Tags powinny być inne na każdej podstronie. Jeśli nasza strona internetowa posiada 15 podstron, na przykład księga.gości.html, galeria.html, kontakt.html, etc, to każda podstrona powinna mieć różniące się opisy, słowa kluczowe i oczywiście tytuły. Problem może pojawić się w przypadku, gdy nasza strona zawiera kilkaset lub kilka tysięcy podstroi, na przykład w przypadku sklepu internetowego. W takim przypadku warto zwrócić uwagę na rewrite engine.

Robots Meta Tag

Robots Meta Tag to polecenie, które informuje wyszukiwarkę czy ta strona ma być zindeksowana, czy też Robot indexujący ma opuścić tą stronę. Pamiętajmy jednak, że pominięcie w kodzie strony tego Meta Tagu nie spowoduje żadnych ujemnych wyników w wyszukiwarkach. Jest to po prostu opcjonalny Meta Tag, który można, ale nie trzeba umieszczać w kodzie strony.

Istnieje jeszcze wiele przydatnych, choć nie niezbędnych Meta Tagów, których użycie może przyczynić się do zwiększenia optymalizacji strony.

Comments are closed.